Marta Barrachina apel·la al “sentit d’Estat” per a defendre un finançament local just que escolte la realitat dels 135 municipis de la província

La líder provincial compareix en roda de premsa per a ratificar “la paraula del PPCS” en la “protecció dels drets dels ciutadans de la nostra província”

Assenyala “als més xicotets” per a “fer-los més grans”. Apel·la a “l’altura de mires” dels qui “som representants públics per a solucionar els problemes reals que afecten els veïns”

“Hem liderat en la FEMP, al costat de Pontevedra, Zamora i Àvila, la necessitat de definir solucions”. “No té sentit que els nostres pobles es regisquen per lleis que han complit 20 anys”

Reivindica la suspensió de les regles fiscals, prioritzar als més xicotets amb un Fons Complementari de Finançament i adaptar el finançament local a les necessitats reals del territori

– La presidenta provincial del PPCS, Marta Barrachina, elevarà demà dimarts al ple de la Diputació el seu defensa “al més alt nivell” d’un finançament local just que escolte la realitat dels 135 municipis de la província.

Ho ha manifestat en el si d’una compareixença pública que, celebrada en la seu provincial del PPCS, ha permés a la lideresa del PPCS manifestar el seu compromís amb la província de Castelló i traslladar a la ciutadania la “convicció de treballar per a donar solucions i no enquistar problemes”.

Marta Barrachina considera una prioritat reformar la legislació vigent amb “sentit d’Estat”. “Perquè la nostra realitat local és molt diferent de la qual es va aprovar l’any 2002”. Un marc legislatiu que fa més de 20 anys va patir la seua última reforma i que hui continua vigent “provocant distorsions, imposant una doble velocitat que preval als més grans i alimenta la despoblació perquè no té en compte l’esforç del món rural per a no desaparéixer”.

Els qui “cada dia ens obstinem a fer grans als més xicotets sabem el necessari que és canviar les coses”, ha assenyalat en relació al seu càrrec com a presidenta de la Diputació de Castelló. I per això, “hem abanderat en la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), al costat de les províncies de Zamora, Pontevedra i Àvila, la defensa de nova legislació capaç d’injectar a l’interior les transferències que mereix a través del Fons Complementari de Finançament. Cal assegurar la flexibilitat administrativa que permeta que l’arribada de noves competències ve acompanyada per solucions que garantisquen que ningú es queda arrere”. I per a això és necessària la reforma integral del sistema de finançament i suspendre les regles fiscals que “hui castiguen a tots els municipis privant de més oportunitats als nostres veïns”.

Amb estos vímets, Marta Barrachina tix un model “de canvi que urgix”. “Capaç, sòlid i resilient”. “Que aprenga del viscut per a no repetir errors i camine cap a un sistema que sembre progrés i oportunitats en el nostre interior”. “Perquè estic convençuda que l’èxit dels més xicotets serà sinònim de prosperitat per a tota la nostra terra”.

Amb la mà estesa

Amb este esperit, la presidenta provincial del PPCS tendix la mà a la resta de grups de l’oposició representats en la Diputació de Castelló amb el desig d’aconseguir un suport unànime a la iniciativa que demà dimarts es debatrà en ple. A iniciativa de l’els populars, “responem a la nostra província forjant pactes sòlids i de futur”.

Un objectiu “que no entén d’ideologies, sinó de sentit comú”. “Si les nostres alcaldesses i alcaldes, siguen del signe que siguen, ens transmeten problemes, la nostra obligació com a governants, com a representants de la ciutadania, és liderar solucions”.

“La realitat és molt diferent de les regles legislatives”, ha explicat. “Ha pujat el cost dels contractes públics, el de les obres que es liciten i el del personal”, un 13% en l’última dècada. No obstant això, este major cost de la vida no ha vingut aparellat d’un increment dels ingressos i els més xicotets s’ofeguen, literalment”.

És per això que “demane altura de mires” per a ser capaços de “lluitar a tots els nivells” per este objectiu comú que naix del nostre món rural i “ha de trobar en nosaltres, una institució aliada de l’interior, unanimitat per a continuar creixent. Perquè precisament d’això es tracta, de no desaparéixer”, ha manifestat la presidenta provincial del PPCS, Marta Barrachina.

Comparteix:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Llegeix més!

També et pot interessar