El cap d’ERC, Oriol Junqueras, ha assegurat estar disposats “a construir aliances flexibles per a aconseguir majories significatives i àmplies”, entre les quals ha assenyalat a partits polítics del País Valencià, del nacionalisme basc, els “demòcrates espanyols” o sistemes judicials europeus.
“Podem construir majories sense coincidir en tot, sense que això suposi una renúncia al teu pla últim”, ha raonat, i ha assegurat que Esquerra “no és incompatible amb el projecte republicà del País Valencià”.
També ha assenyalat que comparteixen objectius amb partits valencians com el corredor mediterrani o la millora de la connexió ferroviària entre Alacant i València.
En general, ha advocat per “l’esperança contra la por”, per a cercar complicitats socials i per a aliar-se amb el sector empresarial per a garantir els drets dels treballadors, perquè veu millorable la reforma laboral d’enguany.
Ha proposat a més que hi hagi una autorització administrativa abans del tancament d’una gran empresa que hagi rebut ajudes públiques.