El PSPV de Tírig denuncia que s’ha tornat a trencar la canalització d’aigua potable que proveeix el municipi a causa de les pluges

Aveli Roca demana a la Diputació i a l’Ajuntament que acceleren al màxim la signatura del conveni que possibilite la solució del problema

El Portaveu del PSPV a Tírig, Aveli Roca, ha denunciat que les últimes pluges han tornat a trencar la canonada de l’aigua potable que proveeix la localitat des del pou de Les Coves de Vinromà com ja va succeir amb la DANA del 29 d’octubre. De nou Tírig ha de ser proveït amb cubes com va comprovar personalment el dissabte el portaveu socialista.

Roca lamenta que quan es va reparar la canonada després de les intenses pluges que va portar la Dana que va provocar efectes tan tràgics a l’entorn de València, “no es va millorar la canalització que sale des del pou ja que només va ser un arranjament provisional esperant que la Diputació aportara el finançament per a la reparació definitiva. Justament travessa el barranc pel qual cada vegada que hi ha pluges intenses es registren fortes avingudes d’aigua que s’emporten per davant el que troben al seu pas”. Aveli Roca demana a la presidenta de la Diputació de la Diputació Marta Barrachina i a l’alcalde de Tírig , Juan José Carreras “que acceleren al màxim les signa del conveni singular que permeta solucionar el problema”.

Segons Aveli Roca, “tècnics en la matèria ja van advertir després de la DANA que hauria de buscar-se una solució alternativa i definitiva com poguera ser l’enterrament a gran profunditat de la canonada. Aquesta solució està pendent que la Diputació pague el cost de l’obra si verdaderament se signa un conveni singular”.

“La falta de manteniment adequat al llarg de molts anys–assenyala Roca-també contribueix als problemes de la canalització i és un greu `problema per als veïns de Tírig perquè el municipi no té un lloc alternatiu per a connectar amb aigua potable. S’ha de recórrer al proveïment amb cubes amb les molèsties, complicacions i cost per a tots els ciutadans atés que ix del pressupost de la Diputació”.

CAMINS DESASTROSOS

D’altra banda Aveli Roca ha criticat l’estat dels camins rurals del terme municipal de Tírig també afectats per les pluges intenses. En aquest aspecte el portaveu socialista ha assenyalat que després de la *DANA de final d’octubre “l’alcalde va reparar els camins amb terra, alguna cosa que no serveix de res a la llarga perquè quan arriba un altre temporal com ha succeït ara la reparació amb terra queda en evidència”.

Roca lamenta que el govern del PP que presideix Carreras no repare els camins amb asfalt o millor encara amb formigó que ofereix una consistència que perdura davant les adversitats meteorològiques.

Comparteix:

Facebook
Twitter
WhatsApp
Email
Llegeix més!

També et pot interessar