La secretària autonòmica de Seguretat i Emergències indica que ha finalitzat l’alerta de pluges sense incidents rellevants
Els treballs d’extracció de llots en garatges, rentades de carrers i buidatge de campes d’apilament en la zona afectada per la DANA avancen amb normalitat
La secretària autonòmica de Seguretat i Emergències, Irene Rodríguez, ha informat de les principals qüestions que s’han abordat en la reunió del CECOPI, en la qual han participat el conseller d’Emergències i Interior, Juan Carlos Valderrama, i la delegada del Govern a la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé.
Després de la reunió del CECOPI, Irene Rodríguez ha informat que s’ha produït un incendi d’un tipus de carbó, denominat coc, en el port de Castelló, però ha matisat que “sense risc de propagació important”. Tot i això, ha explicat, “de manera preventiva, el Centre de Coordinació d’Emergències ha activat el Pla d’emergència exterior del port situació 0 per a fer seguiment de l’evolució de la incidència”.
L’incendi s’ha produït en una nau situada en la terminal Portsur i s’han mobilitzat quatre dotacions del Consorci Municipal de Bombers de l’Ajuntament de Castelló. En estos moments, els bombers continuen treballant a refrescar el producte i han informat el Centre de Coordinació d’Emergències que “la situació està baix control i el fum es dirigix cap al mar pel vent de nord-oest”.
D’altra banda, la secretària autonòmica també ha destacat que, en la zona afectada per la DANA, els treballs en este inici de l’any estan transcorrent amb normalitat. “Estem fent les tasques planificades i desenrotllades de manera tranquil·la per tots els organismes i sense incidents importants”, ha resumit. En concret, “el dispositiu avança amb les tasques programades de rentades de carrers, retirada de campes i els treballs en soterranis i garatges planificats”, ha afegit.
Irene Rodríguez ha informat, a més, que s’ha donat per finalitzada l’alerta per pluges en el litoral de les províncies d’Alacant i València i ha assenyalat que l’episodi ha transcorregut “amb normalitat i sense incidents, la qual cosa afavorix també dur a terme en el dia de hui la planificació dels treballs en la zona 0 en la línia prevista”.