El pla assegura la millora del coneixement de desbordaments, així com la qualitat de les estacions depuradores
Garcia: «Millorem el control d’aquest recurs bàsic per al desenvolupament social i econòmic dels nostres municipis amb la captació de Fons Europeus»
La Diputació de Castelló ha aprovat les bases per sol·licitar les ajudes per a l’elaboració de projectes de millora de l’eficiència del cicle urbà de l’aigua (PERTE), que assegura la detecció de perdudes en la xarxa d’aigua potable, i la qualitat de les estacions depuradores, entre altres.
En aquest sentit, Garcia ha destacat que des de la seua àrea es treballa amb un doble objectiu: «corregir les desigualtats territorials mentre aconseguim la descarbonització progressiva del cicle urbà de l’aigua en totes les localitats».
«Es tracta d’una ferramenta per transformar i modernitzar els sistemes de gestió de l’aigua en els nostres pobles, tant en el cicle urbà com en el regà i la indústria», ha defensat.
La digitalització es basa en tres elements com són els sensors intel·ligents, els sistemes de comunicació i les plataformes d’anàlisi big data de tota aquesta informació.
Aquest projecte preveu ampliar la sensorització existent en les infraestructures i punts de controls del cicle de l’aigua, incorporant nous mecanismes automatitzats i noves xarxes de transmissió de dades per a integrar-les en la Plataforma Smart Villages.